Amikor a II. világégés után a kommunisták oly sok más kártékony cselekedet mellett nekiláttak a csepeli Weiss Manfréd Acél- és Fémművek tönkretételének - államosításának - is, annyi eszük azért volt, hogy ki kell használni az előd jó hírét.
Ma már utópisztikusnak tűnhet, de egykoron - egy szebb világban - sok mindenben a világ élén jártunk mi magyarok még trianon után is.
Az egy ilyen zászlóshajónk volt Weiss Manfréd Acél- és Fémművek csepeli gyára, ahol mások mellett világhírű motorkerékpárok is készültek.
Miután a II. világháború után a berendezkedő szovjettípusú hatalom államosította (elvette) a Weiss-gyárat is, igyekezett azért nem lenullázni annak világhírnevét.
Egy ügyes trükkel az új gyár - Csepeli Vasmű - a korábbihoz megszólalásig hasonló logóval látta el termékeit, s ettől remélte sikerét.
Az első, bal oldali képen a Weiss-művek logója látható ami egy W-t és M-et formáz. Az új kommunista logóban (második kép) pedig ugyanez már szimpla V-re módosul a "vasmű" megjelölés okán. A logó külső köre C-vé nemesült , és a jobb szélre elhelyeztek egy S-t, azaz: VMCS - Vasmű Csepel lett belőle.
Ma már ezt úgy mondanánk: egy ügyes marekitingfogással gerjesztették az asszociációt a vásárlóban, kihasználva az erős brand vásárlóértékét.
Ráadásul már 1948-50. között (a kommunista rendszer kiépülése után) egy ideig még WM Acél- és Fémművek Nemzeti Vállalatként az áthallást tovább erősítették.
Majd 1950-56 közt Rákosi Mátyás nevét is viselte a nagy múltú gyáróriás.
Utolsó kommentek